mehrmandegar mehrmandegar .

mehrmandegar

بانك‌ها به تكليف قانوني خود عمل نكردند

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بر اساس بند و تبصره ۷قانون بودجه امسال، كليه بانك‌هاي دولتي بايد خدمات بانكداري الكترونيك خود را به پنجره ملي خدمات دولت هوشمند متصل كنند كه متاسفانه تاكنون غير از بانك مركزي هيچ كدام از بانك‌ها به تكليف قانوني خود عمل نكرده‌اند.

به گزارش ايسنا، عيسي زارع‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - با انتشار پستي در كانال خود در يكي از پيام‌رسان‌هاي بومي نوشت: بانك مركزي چند وقتي است به پنجره ملي خدمات دولت هوشمند متصل شده است و خدماتي تجميعي و فرابانكي را به عموم مردم از اين طريق ارائه مي‌كند.

وي افزود: اين خدمات مجموعه‌اي از استعلام‌هاست كه شامل استعلام و نمايش حساب‌هاي يك شخص در بانك‌هاي كشور، استعلام و نمايش چك‌هاي برگشتي كه رفع سوءاثر نشده است، استعلام و نمايش حساب‌هايي كه بابت چك برگشتي مسدود شده باشد و همچنين استعلام و نمايش تسهيلاتي كه هر فرد از شبكه بانكي دريافت كرده است.

مقالات بيشتر:دفتر عقد شيك

وزير ارتباطات تاكيد كرد: بر اساس بند و تبصره هفت قانون بودجه امسال، كليه بانك‌هاي دولتي نيز بايد خدمات بانكداري الكترونيك خود را به پنجره ملي خدمات دولت هوشمند متصل كنند كه متاسفانه تاكنون هيچ كدام از اين بانك‌ها به تكليف قانوني خود عمل نكرده‌اند.

وي اعلام كرد: اميدوارم در اسرع وقت مديران عامل بانك‌هاي مشمول زمينه اجراي اين تكليف قانوني را فراهم آورند تا خدمات آن‌ها نيز در كنار ساير خدمات دولتي از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند براي عموم مردم فراهم شود.

مقالات ديگر:برگزاري مراسم ختم در ايام كرونا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۸:۳۹ توسط:mehrmandegar موضوع:

مرگ چند زنداني در درگيري زندان لاكان رشت

دادستان مركز گيلان با اشاره به درگيري در يكي از بندهاي زندان لاكان رشت گفت: به دليل ممانعت از خدمات رساني به مجروحان توسط زندانيان، برخي از مجروحان فوت كرده اند.

خبرگزاري مهر: دادستان مركز گيلان با اشاره به درگيري در يكي از بندهاي زندان لاكان رشت گفت: به دليل ممانعت از خدمات رساني به مجروحان توسط زندانيان، برخي از مجروحان فوت كرده اند.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

به نقل از روابط عمومي دادگستري گيلان، سيد مهدي فلاح ميري با اشاره به اينكه تعدادي از زندانيان بند ۸ زندان لاكان رشت كه محكوم به قصاص قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصي با هم درگير شدند، ادامه داد: با بالا گرفتن درگيري اين افراد، منازعه و دعوا به راهروي زندان كشيده شد و با پيوستن تعداد ديگري از زندانيان، فضاي اين بخش از زندان رشت متشنج شد.

‌وي با بيان اينكه در اين ناآرامي، تعدادي از زندانيان تأسيسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخريب كردند، اظهار داشت: در پي اين واقعه پليس در محل حاضر شد و براي آرام و پراكنده كردن زندانيان از گاز اشك آور استفاده كرد.

دادستان مركز گيلان اضافه كرد: متأسفانه با توجه به قطعي برق به جهت تخريب تأسيسات توسط آشوب گران و ممانعت از خدمات رساني به مجروحان توسط زندانيان، برخي از مجروحان فوت نموده و مابقي جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند.

وي در پايان افزود: در حال حاضر با تلاش مأمورين و مسئولين زندان وضعيت زندان عادي شده و فعاليت‌هاي روزمره زندانيان ادامه دارد.

مقالات ديگر:شيشه بري يوسف آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۳:۲۵ توسط:mehrmandegar موضوع:

شهيد عبدالهي جانش را تقديم امنيت كردستان كرد

استاندار كردستان گفت: شهادت اوج عزت و سعادت است و شهيد عبداللهي با افتخار جانش را براي مقابله با آشوبگران و سرسپردگان دشمنان كينه‌توز مردم كردستان تقديم كرد.

شهيد عبدالهي جانش را تقديم امنيت كردستان كرد

به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، اسماعيل زارعي‌كوشا استاندار كردستان در مراسم تشييع شهيد سرهنگ دوم داود عبداللهي فرمانده يگان امداد نيروي انتظامي شهرستان مريوان اظهار كرد: آرزوي همه رزمندگان و خدمتگزاران راه حق و حقيقت شهادت است.

وي با بيان اينكه شهادت شهيد عبداللهي را بايد تبريك گفت، چراكه مسير شهادت، سربلندي و افتخار است، افزود: شهادت اوج عزت و سعادت است.

مقالات بيشتر:دفتر عقد شيك

استاندار كردستان عنوان كرد: اين شهيد والامقام، يك ماه از خدمتش را شبانه روزي به زائران اربعين حسيني در مرز باشماق مريوان اختصاص داد و در ادامه براي حفظ امنيت مردم و مقابله با آشوب و آشوبگران جان خود را فدا كرد.

وي افزود: شهيد عبداللهي با افتخار جانش را براي مقابله با آشوبگران و سرسپردگان دشمنان كينه‌توز مردم كردستان تقديم كرد.

زارعي‌كوشا خاطرنشان كرد: در وقايع اخير افرادي از روي ناآگاهي، فريب فريبكاري و توطئه دشمن و رسانه‌هاي معاند خوردند.

وي افزود: اين شهيد والامقام سرباز نظام و ميهن اسلامي و اهل لرستان بود كه خالصانه به مردم كردستان و مريوان خدمت كرد و امروز با حضور پرشور مردم سنندج تشييع شد.

گفتني است؛ شهيد سرهنگ دوم داود عبداللهي فرمانده يگان امداد نيروي انتظامي شهرستان مريوان شنبه شب توسط اغتشاشگران مجروح شد و به دليل شدت جراحات وارده عصر روز گذشته به درجه رفيع شهادت نائل شد.

شهيد عبداللهي متاهل، داراي دو فرزند پسر ۱۱ ساله و دختر ۱۹ ساله و اهل لرستان بود، پيكر اين شهيد بعد از تشييع در سنندج، به زادگاهش لرستان منتقل شد.

مقالات ديگر:آموزشگاه موسيقي مهرآئين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۳:۰۷ توسط:mehrmandegar موضوع:

نبايد بگذاريم قابليت استفاده از آموزش مجازي از بين برود

رئيس دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي گفت: هزينه‌هاي هنگفتي براي ارائه آموزش مجازي ايجاد شده كه نبايد بگذاريم قابليت استفاده از آموزش مجازي از بين برود.‌

دكتر حسن كريمي مزرعه شاهي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: سال تحصيلي جديد، با توجه به سپري كردن دو سال كرونايي و آموزش مجازي، سال دشواري خواهد بود. البته ما از ارديبهشت امسال آموزش را به صورت آموزش حضوري ارائه داديم و با توجه به تاكيدات وزير علوم، در سال تحصيلي جديد نيز آموزش به صورت حضوري خواهد بود.

مقالات بيشتر:محضر ازدواج جنوب تهران

وي با اشاره به آموزش تركيبي، ادامه داد: در دانشگاه‌هاي تراز اول، زيرساخت‌هاي بسيار خوبي براي آموزش مجازي ايجاد شده و با هزينه‌هاي هنگفت قابليت ارائه آموزش مجازي ايجاد شده كه نبايد بگذاريم اين قابليت از بين برود. بنابراين از آموزش مجازي در كلاس‌هاي حل تمرين، كلاس‌هاي كمكي و در شرايط خاص مانند آلودگي هوا استفاده خواهيم كرد. زيرا معتقديم آرام آرام بايد اين فرهنگ را ايجاد كرد كه با توجه به شلوغي‌هاي شهر تهران و ترافيك‌، بيشترين بهره‌برداري و استفاده از آموزش مجازي شود. به عنوان مثال، تجربه نشان داد كه كيفيت جلسات دفاعيه به صورت مجازي، كمتر از حضوري نيست.

رئيس دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي تاكيد كرد: آموزش در كلاس‌هاي عملي و كلاس‌هاي مهم قطعا به صورت حضوري است تا كيفيت اين كلاس‌ها افت نكند.

وي با اشاره به وضعيت خوابگاه‌هاي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي، خاطرنشان كرد: وضعيت خوابگاه‌هاي ما بد نيست. با بازگشت دانشجويان به آموزش حضوري دانشگاه ناگزير شديم خوابگاه‌ اجاره كنيم. براي سال تحصيلي جديد نيز خوابگاه‌هايي را اجاره كرده‌ايم و ظرفيت پذيرش دانشجو تقريبا به پيش از شيوع كرونا بازگشته است. ولي مسائل مالي خوابگاه‌ها بسيار اذيت كننده است. در ارديبهشت امسال، بسياري از خوابگاه‌ها تغيير كاربري داده بودند و يا تعطيل شده بودند كه كم كم به حالت عادي بازمي‌گردند. البته ما امسال با يك خَيِّر خوابگاه‌ ساز توافق كرده‌ايم، زمين در اختيارشان گذاشته‌ايم و ساخت و ساز خوابگاه‌ دخترانه دانشگاه را با ظرفيت ۱۷۲ نفر آغاز كرده‌ايم كه قرار است تا پايان شهريور سال آتي افتتاح شود.

مقالات ديگر:وكيل شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۹:۰۹ توسط:mehrmandegar موضوع:

اتوبوس و مترو براي چه كساني در هفته آينده رايگان است؟

عبدالمطهر محمدخاني سخنگوي شهرداري تهران، درباره استفاده دانش آموزان و دانشجويان از مترو و اتوبوس در هفته اول مهر ماه توضيح داد.

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سخنگوي شهرداري تهران گفت: استفاده از اتوبوس و مترو در هفته اول مهر براي دانش‌آموزان و دانشجويان رايگان است.

مقالات بيشتر:دفتر عقد تهران

 عبدالمطهر محمدخاني سخنگوي شهرداري تهران از رايگان شدن اتوبوس و مترو در هفته اول مهر خبر داد و نوشت: استفاده از اتوبوس و مترو در هفته اول مهرماه براي دانش‌آموزان و دانشجويان در شهر تهران رايگان شد.

دانش‌آموزان با لباس فرم و دانشجويان با كارت دانشجويي از اين خدمت بهره‌مند مي‌شوند.

همه به مديريت و كاهش ترافيك آغاز سال تحصيلي كمك كنيم.

مقالات ديگر:وكيل بلوار فردوس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۴:۵۱ توسط:mehrmandegar موضوع:

كلاهبرداري اينترنتي با نقاب يك فرد مشهور مجازي!

فرارو:رئيس پليس فتا گفت:يكي از اشخاص مطرح مجازي در كشور به پليس فتا مراجعه و عنوان كرد يك صفحه جعلي با نام و تصاوير وي در شبكه‌هاي اجتماعي ساخته شده و اقدام به دريافت وجه و كلاهبرداري از شهروندان مي‌كند.

رئيس پليس فتا پايتخت از شناسايي و دستگيري فردي كه با جعل هويت يك شخص مشهور مجازي اقدام به راه‌اندازي يك صفحه اينستاگرامي كرده بود و از كاربران فضاي مجازي كلاهبرداري مي‌كرد خبر داد.

سرهنگ داود معظمي گودرزي، رئيس پليس فتا تهران بزرگ در گفتگو با مهر گفت: يكي از اشخاص مطرح مجازي در كشور به پليس فتا مراجعه و عنوان كرد يك صفحه جعلي با نام و تصاوير وي در شبكه‌هاي اجتماعي ساخته شده و اقدام به دريافت وجه و كلاهبرداري از شهروندان مي‌كند.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج شيك

اين مقام انتظامي بيان كرد: كارشناسان پليس فتا تهران بزرگ تحقيقات خود را آغاز كردند و در بررسي‌هاي انجام‌شده مشخص شد يك صفحه اينستاگرامي با بيش از ۶۰ هزار نفر دنبال كننده با سوءاستفاده از جايگاه اجتماعي شاكي با جعل هويت وي با استفاده از تصاوير آرشيوي و ترفند كمك به افراد بي ضاعت از كاربران كلاهبرداري مي‌كند.

وي افزود: كارآگاهان سايبري پليس فتا پايتخت با بهره گيري از روش‌هاي علمي مجرم را در فضاي مجازي شناسايي و با به دست آمدن اطلاعات هويتي وي پس از تشريفات قضائي متهم در يكي از مناطق جنوبي تهران بزرگ دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

گودرزي بيان داشت: مجرم در تحقيقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلي با نام و مشخصات شاكي در شبكه اجتماعي اينستاگرام و دريافت وجه از بيش از ۱۹ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشيماني كرد، وي همچنين انگيزه خود را كسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضاي مجازي عنوان كرد.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصيه كرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبكه‌هاي اجتماعي و هويت‌هاي مجازي جعلي كه با جذابيت‌هاي ظاهري اغواكننده آراسته شده اقدام به فريب قربانيان خود كرده و از جملات زيبا و فريبنده براي رسيدن به نيت شوم خود استفاده مي‌كنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مي‌توانند موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش كنند.

مقالات ديگر:وكيل خوب در غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۱:۰۲ توسط:mehrmandegar موضوع:

افزايش ۵۷درصدي حقوق بازنشستگان حداقلي‌بگير تأمين اجتماعي در سال ۱۴۰۱

رئيس كانون عالي بازنشستگان تأمين اجتماعي از افزايش ۵۷درصدي حقوق بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش سراج24؛ علي اصغر بيات رئيس كانون عالي بازنشستگان تأمين اجتماعي در ارتباط با ميزان افزايش حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران تأمين اجتماعي، اظهار كرد: در اين زمينه جلسات متعددي برگزار شد و نهايتاً با افزايش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت شد.

مقالات بيشتر:دفتر عقد صالح آباد

وي افزود: بر اين اساس علاوه بر افزايش 57.4 درصد حداقل‌بگيران، ساير سطوح 38 درصد به‌علاوه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از ارديبهشت‌ماه اين افزايش اعمال خواهد شد.

بيات گفت: همچنين مابه‌التفاوت افزايش حقوق فروردين ماه با ارديبهشت پرداخت خواهد شد.

مقالات ديگر:دفتر وكالت غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۸:۱۱ توسط:mehrmandegar موضوع:

ازدواج رمانتيك، ازدواج خوبي خواهد بود؟

55 آنلاين:برخي جوانان فكر ميكنند كه با ازدواج رمانتيك خوشبخت مي شوند و همه موانع را كنار مي زنند، اما اين طرز فكر اشتباه آينده زندگي مشترك شما را به خطر خواهد انداخت.

آيا ازدواج حتما بايد رمانتيك باشد؟

بسياري از جوانان تصور مي كنند كه تنها عشق و دوست داشتن براي ازدواج كافيست و اگر در زندگي مشترك عاشق باشند، مي توانند از پس هر موانعي برآيند. به نظر شما اين باور كه ازدواج رمانتيك، ازدواج خوبي خواهد بود، درست است؟

يكي از باور‌هاي غلطي كه مي‌تواند سبب تخريب رابطه شود، اين است كه بسياري از زن و مردان جوان فكر مي كنند، عشق بي انتهاست و تنها لازمه ازدواج خوب است و هيچ وقت و هرگز از يكديگر زده نمي‌شوند و با عشق رمانتيك مي‌توانند هر مانعي مانند تفاوت اقتصادي، تفاوت فرهنگي، موقعيت‌هاي اجتماعي و... را رد كنند.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج تهران

اين افراد كه برايشان هيچ روزي بهتر و عاشقانه‌تر از روز آشنايي نيست، بعد از مدتي عشق رمانتيك شان از بين مي‌رود و شور و اشتياق لذت بخش اوليه كم و محو مي‌شود و آنها كه تصور مي كردند، چون عاشق هم هستند با همه مشكلات و ناكامي‌ها كنار مي‌آيند و اصلا ديگر مشكلي به وجود نمي‌آيد، با واقعيت زندگي و مشكلاتش روبرو مي شوند و ازدواج رمانتيك و عاشقانه آنها بعد از مدتي به يك جدايي نه چندان رومانتيك ختم مي شود.

اين زوجين، زماني كه احساسات عاشقانه شان تبديل به روال عادي زندگي مي‌شود، احساس فريب خوردگي، نااميدي و افسردگي مي‌ كنند و فكر مي كنند ديگر نبايد به زندگي خود ادامه داده و بايد جدا شوند و طلاق و جدايي را سرنوشت خود مي‌دانند.

آيا عشق براي ازدواج همه چيز و كافيست؟

داستان ها و فيلم هاي زيادي وجود دارد كه عشق آتشين را به تصوير مي كشد و هر روز در فضاي مجازي تصوير‌هايي مي بينيم كه به حالتي از شيفتگي اشاره دارد و آن را مبناي ازدواج موفق مي‌دانند.

بسياري از افراد با روياي عشقي كه يك شبه يك شخصيت را كاملاً متحول مي‌كند و عشقي كه مبناي سعادت و خوشبختي دو نفر مي‌شود، سال ها در انتظار مي‌مانند تا عاشق و شيدا شده و سپس ازدواج كنند.

كساني كه به شدت رمانتيك هستند، درجستجوي مهرباني، امنيت و اشتياق بوده و گاهي اوقات انتظار دارند كه همسرشان نقش پدر، شوهر، مراقب دوست آرماني آن‌ها را ايفا كند اما وقتي كه ازدواج مي‌كنند در همان سال‌هاي اول ازدواج متوجه مي‌شوند كه همسرشان آن مرد يا زن رويايي كه در ذهنشان داشتند نيست.اين افراد تنها هدفشان اين است كه عاشق شوند و تمايلي ندارند كه براي غني كردن رابطه مهارت‌ها و آموزش‌ها را بياموزند.

كسي كه انتظار داشته باشد همسرش او را به صورت نامحدود دوست داشته باشد و انتظار عشق بي پايان را داشته باشد وقتي كه آن را به دست نمي‌آورد احساس نااميدي وافسردگي و پوچي مي‌كند.

 

 

بايد بدانيد كه عشق رمانتيك احساسي داغ و آتشين است و خيلي زود هم از بين مي رود. براي يك ازدواج موفق محبت و علاقه اي لازم است كه روح و جان را گرما بخشد و باعث امنيت و آرامش ‌شود.واقعيت اين است كه آدم‌ها بايد عاشق شدن را بياموزند، عشق براي رشد نياز به زمان دارد.

براي يك ازدواج موفق افراد بايد مهارت‌هاي زناشويي و عاطفي را بياموزند، علايق و ارزش‌هاي مشترك خود را رشد بدهند، تا بتوانند دوست داشتن و جذابيت را در روابط بين فردي خود افزايش داده و از بودن با هم خسته نشوند.

لازمه زندگي مشترك موفق و پر از محبت

براي داشتن صميميت توجه و محبت زناشويي لازم است كه با يكديگر مهربان بوده و به رابطه توجه نموده و با عادات هم سازگار شده و به هم احترام گذاشته و با يكديگر گفتگو نماييم.

عشق نقطه عطف ازدواج و شرط لازم آن است، اما تنها با عشق، دوست‌داشتن نمي‌توان ازدواج كرد و براي ازدواج بايد مسائل مختلفي را مانند سن، تحصيلات، شغل، درآمد، بيماري خاص، اعتياد، عدم رضايت خانواده ها، اختلاف طبقاتي، مطلقه بودن هر كدام از طرفين، تفاوت فرهنگي و قوميتي، تفاوت در مذهب و دين، وابستگي فرزند به خانواده اصلي، طلاق عاطفي در خانواده ها، مشكلات و اختلالات رواني، جايگاه فرد در خانواده اصلي، عشق مفرط، انگيزه فرد براي ازدواج، عدم تناسب ويژگي ها و صفات شخصيتي را بررسي نمود.

مقالات ديگر:گل فروشي شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۵:۵۷ توسط:mehrmandegar موضوع:

انتقاد شديد از رواج پديده ازدواج سفيد

برترين ها:اين روزنامه نوشت:

بدون استفاده از يك تربيت جنسي كارآمد و متناسب با شرع و عرف، زمان و مكان و ضرورت‌ها، به حقيقت نخواهيم رسيد.

تربيت جنسي، شامل عادات و روش‌هايي است كه منجر به حفظ حيا، وفاداري وخويشتن‌داري در فرد مي‌شود. هدف از آن در اسلام، شرح اعمال جنسي نيست بلكه هدف، آگاهي بخشيدن در جهت برخورد مناسب با آن است كه در آينده موجب محبت و انس به همسر شده و فرد ضمن حفظ عفت و كرامت انساني خود، از لذات معنوي و اخروي نيز بهره‌مند مي‌شود.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

به عبارتي ديگر مقصود از تربيت جنسي، از ديدگاه اسلامي اين است كه فرد را به گونه‌اي تربيت كنيم كه وقتي به سن بلوغ رسيد، حلال و حرام را در مسائل جنسي تشخيص دهد؛ به وظايف زناشويي و همسري آگاه باشد؛ از بي‌بندوباري بپرهيزد و راه و رسم عفت اسلامي، خلق و خوي او باشد.

اما در پديده‌هايي همچون ازدواج سفيد و هم‌خانگي، اصلي‌ترين عامل پيدايش، عدم تربيت جنسي شخص مي‌باشد و ديگر عوامل، به نحوي در طول اين عامل قرار دارند نه در عرض آن. طبق نظر آن دسته از كارشناسان كه قائل ‌اند مشكلات اقتصادي كه مانع از نكاح جوانان شده يكي از عوامل پيدايش ازدواج سفيد مي‌باشد و اين فقر و فحشا است كه هم‌خانگي را به وجود آورده است، نبايد در افرادي كه از نظر مالي دچار مشكل نيستند و جزء قشر مرفه و سرمايه‌دار مي‌باشند پديده ازدواج سفيد رخ دهد، در حالي كه اين چنين نيست و بسيار مشهود است كه در برخي از افراد كه از موقعيت مالي خوبي برخوردار هستند، رفتارهاي ناهنجار جنسي و روابط نامشروع از قبيل ازدواج سفيد و هم‌خانگي سر مي‌زند.

ازدواج‌ سفيد يك پديده فرهنگي و اجتماعي است كه جايگزيني است براي خانواده، در تمدني كه خانواده در آن مرده است. ازدواج‌ سفيد يك‌ شكل و يك صورت از رابطه زناشويي است بي آنكه رسميتي داشته باشد. در اين حالت دو طرف نمي‌خواهند صرفا دوست باشند اما حاضر به پذيرفتن تعهدات مربوط به ازدواج‌ رسمي هم نيستند. اين پديده تالي فاسد خانواده‌هايي است كه سبك زندگي غربي سرانجام آنان را يا به طلاق و يا به خيانت كشانده است.

در اين حالت كه افراد مشكلات و زخم‌هاي روحي و رواني ناشي از معضلات خانوادگي را گريزناپذير مي‌بينند، به خانواده‌اي رو مي‌آورند كه سكه بدل خانواده واقعي است و تعهدي در ميان اعضاي آن نيست. اين در حالي است كه مهم‌ترين ارمغان نهاد خانواده از قضا همين تعهد و قيد و بند است و همين قيود است كه باعث نظم اجتماعي مي‌شود.

ازدواج سفيد در غرب اكنون مدل رايج خانواده‌ها است. در اين نوع ازدواج تنها به گناه رسميت داده مي‌شود. در هميشه تاريخ فرزندي كه از رابطه نامشروع زاييده شده باشد، حرامزاده نام داشته است. در ازدواج سفيد اما مي‌تواني فرزندت را حلال‌زاده بخواني در حالي كه نمي‌داني مادرش تا چند وقت ديگر در اين رابطه خواهد ماند. در اين رابطه اساسا مفهومي به نام فرزند شكل نمي‌گيرد و تربيت واژه‌اي بي‌محل خواهد بود.

مقالات ديگر:بسته پذيرايي مراسم ختم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۶:۵۴ توسط:mehrmandegar موضوع:

تراكنش كارتخوان ها مبناي محاسبه ماليات است؟

وزير امور اقتصاد و دارايي با بيان اينكه هراس و نگراني استفاده از دستگاه‌هاي پايانه پرداخت يا پوزها، درست نيست، گفت: تراكنش اين دستگاه‌ها مبناي تشخيص ماليات، واقع نخواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از صدا و سيما، سيد احسان خاندوزي در ادامه برنامه «نگاه يك» درباره قانون پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه موديان مالياتي افزود: قانون مكلف كرده بود بانك مركزي با همكاري سازمان امور مالياتي، ساماندهي پوز‌ها را انجام دهد و اتفاقات خوبي قبلاً رخ داده بود، اما سرعتي كه در ماه‌هاي اخير شاهدش هستيم نسبت به پيش از آن قابل مقايسه نيست و اين محصول همگرايي و همفكري و همراهي بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي است.

او افزود: با شفاف شدن مسئله پايانه‌هاي پرداخت و اجراي سامانه موديان و پايانه‌هاي فروشگاهي، اكنون شايد حدود يك سوم موديان كه در روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ مي‌شناسيم محصول همين اتفاق باشد كه فقط در سال ۱۴۰۰ رخ داده است.

خاندوزي اضافه كرد: يعني همه تاريخ گذشته وزارت امور اقتصادي و دارايي يك طرف و يك سوم كل مودي‌ها محصول تلاش‌هاي سال ۱۴۰۰ است و اين به كاهش مسئله فرار مالياتي، كمك زيادي مي‌كند.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: استفاده كردن از پوز‌ها و ميزان تراكنش بيشتر يا كمتر، هيچ دليلي مبني بر مشمول شدن ماليات بالاتر توسط موديان نخواهد بود، بلكه قانون مكلف كرده است كه اين را به عنوان يك نمايه استخراج كند و كسي كه دستگاه پايانه پرداخت در اختيار دارد بايد در نظام مالي و مالياتي كشور، شناسايي شود.

او افزود: با چند صد هزار پوز‌هاي ناشناس مواجه هستيم كه اطلاعات آن‌ها تكميل نيست و معلوم نيست كه مربوط به كدام فعال و مودي اقتصادي هستند؟

خاندوزي ادامه داد: بسياري از اين‌ها مشمول معافيت مالياتي هستند و در رسته‌اي فعاليت مي‌كنند كه آن رسته فعاليت فرهنگي يا در مناطق آزاد است و مشمول ماليات نيست.

او تاكيد كرد: همه اين جزئيات لحاظ خواهد شد و از همكاران مي‌خواهيم اين تبيين و روشنگري را انجام دهند تا اين ذهنيت به جامعه متبادر نشود كه از پوز‌ها كمتر استفاده كنيم، زيرا تعيين ماليات بر مبناي آن است.

وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: فعالان اقتصادي كه سود‌هاي بالاتري مي‌برند بايد بار مالياتي بيشتري را بر دوش بكشند و بسياري از فعالان اقتصادي بايد بار كمتري را بر دوش بكشند.

مقالات بيشتر:سالن عقد

خاندوزي افزود: پس از سال‌ها براي بودجه سال ۱۴۰۱ پيشقدم شديم و نرخ ماليات بر شركت‌هاي توليدي را كاهش داديم و پيام اين كاهش ۵ درصدي ماليات اين است كه شركت‌هاي توليدي بايد با فشار مالياتي كمتري فعاليت كنند.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: اولويت اقتصاد ايران بعد از ثبات اقتصاد كلان و كنترل سطح عمومي قيمت‌ها و نوسان ارز، اين است كه بتواند به رونق فعاليت‌هاي توليدي كمك كند.

 

خاندوزي افزود: بايد در كوتاه مدت، چشم خود را بر افزايش درآمد‌هاي دولت ببنديم تا كمك كنيم اقتصاد ايران از اين چاله ركودي عبور كند.

او ادامه داد: پس از عبور از اين چاله ركود و زماني كه رونق اقتصادي حاصل شد، فرصت خواهيد داشت كه درآمد دولت را در دوران رونق اقتصادي افزايش دهيد.

وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: اگر برخي‌ها شفافيت نداشته باشند كه استفاده از پايانه‌هاي پرداخت پوز را اظهار كنند خدماتي كه از شبكه بانكي و دستگاه پوز مي‌گيرند بدون مهلت تمديدي، از اول فروردين سال ۱۴۰۱ قطع خواهد شد.

خاندوزي با اشاره به اينكه ساماندهي حساب‌هاي شخصي و تجاري از ديگر اولويت هاست، افزود: با تفكيك حساب‌هاي شخصي و تجاري، هر نوع ورود و خروج حساب‌ها شفاف خواهد شد.

او ادامه داد: راهبرد ما تمركز بر اقليت فرار‌هاي بزرگ مالياتي و جلوگيري از آن است و فرصت دادن و آسان گيري براي اكثريت فعالان اقتصادي است.

مقالات ديگر:تشريفات مجالس غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۹:۴۱ توسط:mehrmandegar موضوع: