mehrmandegar mehrmandegar .

mehrmandegar

عربستاني ها با پول به ايران مي آيند

وزير دارايي عربستان با اشاره به توافق تهران و رياض گفت كه سرمايه گذاري كشورش در ايران با سرعت بالا انجام خواهد شد.

به گزارش الميادين، محمد الجدعان، وزير دارايي عربستان در اظهاراتي گفت كه سرمايه گذاري عربستان در ايران بعد از توافق اخير با سرعت گسترده انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از ايسنا، وي تاكيد كرد كه فرصت هاي زيادي براي سرمايه گذاري در ايران ايجاد شده است و تا زماني كه به بندهاي توافق احترام گذاشته شود، هيچ مانعي در اين خصوص وجود نخواهد داشت.

در پي سفر بهمن‌ماه سيد ابراهيم  رئيسي به پكن و گفتگوهاي انجام شده ميان رييس جمهور چين با رييس جمهور كشورمان، دريابان شمخاني از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پكن با هدف پيگيري توافقات سفر رييس جمهور، مذاكرات فشرده‌اي را به منظور حل‌وفصل نهايي موضوعات فيمابين تهران-رياض با همتاي سعودي خود آغاز كرد.

مقالات بيشتر: سالن عقد و محضر عقد با پذيرايي شام

در پايان اين مذاكرات، روز  ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشيدي برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۳ ميلادي، بيانيه سه‌جانبه‌اي در پكن با امضاي «علي شمخاني» نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي، «مساعد بن‌محمد العيبان» وزير مشاور و عضو شوراي وزيران و مشاور امنيت ملي عربستان سعودي و «وانگ ئي» عضو دفتر سياسي كميته مركزي حزب كمونيست و رييس دفتر كميسيون مركزي امور خارجي حزب و عضو شوراي دولتي جمهوري خلق چين صادر شد.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: در نتيجه‌ گفت‌وگوهاي انجام شده، جمهوري اسلامي ايران و پادشاهي عربستان سعودي توافق كردند، ظرف حداكثر دو ماه، روابط ديپلماتيك خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمايندگي‌ها را بازگشايي كنند.

وزراي امور خارجه دو كشور نيز جهت اجراي اين تصميم و انجام تمهيدات لازم براي تبادل سفرا با يكديگر ملاقات مي‌نمايند.

دو كشور با تاكيد بر احترام به حاكميت و عدم دخالت در امور داخلي يكديگر در زمينه اجراي موافقت‌نامه همكاري‌هاي امنيتي امضا شده در تاريخ ۱۳۸۰.۱.۲۸خورشيدي برابر با  ۲۰۰۱.۴.۱۷ ميلادي و نيز موافقت‌نامه عمومي همكاري‌هاي اقتصادي، بازرگاني، سرمايه‌گذاري، فني، علمي، فرهنگي، ورزشي و جوانان، امضا شده در تاريخ ۱۳۷۷.۳.۶ خورشيدي برابر با ۱۹۹۸.۵.۲۷ ميلادي توافق كردند.

توافق ايران و عربستان با واكنش و استقبال گسترده كشورهاي زيادي در سراسر جهان، به‌ويژه در ميان اعراب روبرو شد و برخي آن را يك دستاورد ديپلماتيك و تا يخي توصيف كردند.

مقالات ديگر:پخش عمده پرده زبرا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۱:۱۱ توسط:mehrmandegar موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :