mehrmandegar mehrmandegar .

mehrmandegar

استفاده از سلاح در مراسمات جرم است

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: استفاده از سلاح در مراسم عروسي و عزا نه تنها فرهنگ و آداب و رسوم نيست بلكه بدعت است و جرم محسوب مي‌شود.

به گزارش پايداري ملي به نقل از خبرگزاري فارس ، سردار قاسم رضايي جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در حاشيه حضور در فرماندهي انتظامي شهرستان دزفول اظهار كرد: در استان خوزستان، كربلاي ايران خون‌هاي پاكي براي حفظ امنيت و اقتدار كشور و منطقه ريخته شده است.

وي افزود: اين استان هشت سال زير باران بمب، موشك و هجمه‌هاي استكباري بود اما مردمانش پا به پاي رزمندگان باحفظ استقلال در صحنه ماندند و حتي يك وجب از خاك وطن را از دست ندادند.

مقالات بيشتر: محضر عقد شيك

جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: شهرستان دزفول نيز معروف به شهر مقاومت ايران اسلامي است كه در دوران هشت سال دفاع مقدس دو هزار و ۶۰۰ شهيد تقديم نظام و انقلاب كرد لذا مسووليت ما در برابر اين مقاومت سنگين است.

وي ادامه داد: نيروي انتظامي مجموعه قوي و مستحكمي با استقرار فرماندهاني مقتدر و فهيم در استان برقرار كرده است.

قاسم رضايي با بيان اينكه برهم زدن امنيت و آسايش در جامعه خط قرمز ماست، تصريح كرد: امروز طي گفت‌وگو با متهمين، شاكيان و مردم شاهد قدرداني آن‌ها از رفتار نيروي انتظامي بوديم اما ما به دنبال تقدير نيستيم بلكه به دنبال آرامش در سطح جامعه هستيم.

وي با اشاره به اينكه نيروي انتظامي برنامه ريزي و اهداف جدي دارد، ادامه داد: وجود سلاح‌هاي غيرمجاز يكي از مشكلات ما در خوزستان است چرا كه وجود آن‌ها موجب پيدايش جرم‌هاي متعددي از جمله قتل، درگيري مسلحانه، سرقت مسلحانه و ... خواهند شد.

رضايي عنوان كرد: دارندگي، تهيه، حمل و استفاده از سلاح غيرمجاز جرم و قانون براي آن مجازات تعريف كرده است. استفاده از سلاح در مراسم عروسي و عزا نه تنها فرهنگ و آداب و رسوم نيست بلكه بدعت است و جرم محسوب مي‌شود.

وي اذعان كرد: در نزاع و درگيري طوايف و خانواده‌ها شاهد استفاده از سلاح‌ هستيم كه اين امر علاوه بر ايجاد خسارت و تلفات در خانواده‌ها باعث به وجود آمدن رعب و وحشت در جامعه مي‌شود.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: مردم بايد سلاح‌هاي غير مجاز خود را به مراجع قانوني از جمله نيروي انتظامي، بسيج، ارتش، سپاه و دستگاه قضا تحويل دهند همچنين كساني كه اطلاع دارند چه افرادي سلاح دارند به نيروي انتظامي اطلاع داده تا با هماهنگي دستگاه قضا جمع آوري شوند.

وي ادامه داد: دستگاه‌هاي ذي ربط اعم از وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش و دستگاه‌هاي قضايي با تكميل اطلاعات خود و همكاري با ما كمك كنند تا سلاح‌ها جمع آوري و جلوي جرم گرفته شود.

مردم خواهان آرامش هستند

 

قاسم رضايي اظهار كرد: جسارت برخي از متهمين به حدي بالا رفته كه جرات تيراندازي و درگيري با ماموران ما را پيدا كرده و نيروهاي ما همچون شهيد سجاد دالمن را به شهادت مي‌رسانند.

وي ادامه داد: اين مجرمين بايد در دم دستش قطع و پس از دستگيري با قيد فوريت و با تسريع در حكم قصاص در محل شود.

رضايي عنوان كرد: پس از گذشت يك ماه از دستگيري قاتل شهيد دالمن همچنان مي‌شنويم مراحل قانوني در حال سپري شدن هستند كه به شدت به اين رويه انتقاد داريم چرا كه باعث افزايش جرم مي‌شود.

وي بيان كرد: امروز كه بي واسطه با مجرمين سابقه‌دار صحبت كردم خودشان معترف شدند كه اگر براي بار اول يا دوم قانون بصورت قاطع با آن‌ها برخورد مي‌كرد پس از آزادي مجددا مرتكب جرم نمي‌شدند.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: مردم خواهان آسايش، آرامش و امنيت هستند و نيروي انتظامي امروز اين توان و اقتدار را دارد با روحيه انقلابي در صحنه حاضر شود لكن ديگر دستگاه‌ها بايد با ما به صورت همسو همراه شوند.

تسريع در صدور و اجراي احكام

وي ادامه داد: از دستگاه قضايي بابت صدور احكام و هماهنگي قضايي قدرداني مي‌كنيم لكن در موضوعات صدور و اجراي احكام بايد تسريع ايجاد شود.

قاسم رضايي با بيان اينكه هزينه جرم بايد متناسب با آن باشد، گفت: اگر زندان‌ها مشكل دارند، جايگزين ايجاد شود همچنين براي مجرمي كه بارها مرتكب جرم مي‌شود بايد تدبيري انديشيده شود چرا كه در صورت سستي در برخورد با مجرمين شاهد بي‌انگيزگي در نيروهاي خودمان هم خواهيم شد.

وي افزود: نيروي انتظامي خادم، مرجع، امين و تكيه‌گاه مردم است. ما در برخورد با مردم مهربان و با هنجارشكنان قاطع است.

رضايي تصريح كرد: نيروي انتظامي مجموعه انقلابي است كه پاسدار خون شهدا، حافظ انقلاب و دستاوردهاي آن، حافظ امنيت و آرامش مردم است.

وي ادامه داد: در ادامه سفر امروز با فرماندهان، مديران و ماموران شمال خوزستان جلساتي در خصوص مسائل منطقه خواهيم داشت و تدابير ويژه‌اي انديشيده خواهد شد تا حتما از امروز شاهد تحول اساسي خواهيم بود.

رضايي عنوان كرد: اقدامات نيروي انتظامي استان خوزستان قابل تقدير است. در جريانات بي آبي اخير خوزستان هم نيروي‌هاي ما در كنار مردم ايستادند و حتي در اين جريان شهيد تقديم كرد.

وي ادامه داد: نيروي هميشه در كنار مردم خواهد ماند همچنين با اقتدار و بدون مماشات و محافظه كاري در مقابل هنجارشكنان ايستاده است.

 صبح امروز سردار قاسم رضايي جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي از طريق فرودگاه دزفول وارد اين شهرستان شد.

وي پس از حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا به ويژه شهيد حاجي مراد نادري و باغبان زاده از شهداي امنيت شهرستان اداي احترام نمود.

سردار رضايي پس از آن در فرماندهي انتظامي شهرستان دزفول حضور يافت و از دستاوردهاي عملياتي و كشفيات طرح ارتقا امنيت اجتماعي شهرستان‌هاي دزفول، شوش، انديمشك و شوشتر بازديد كرد.

مقالات ديگر: باغ تالار رودهن


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۹:۴۱ توسط:mehrmandegar موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :