mehrmandegar mehrmandegar .

mehrmandegar

رشد ۱۰.۵ درصدي «ازدواج» دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله

منبع:معاونت امور زنان خانواده براساس آمار منتشره مركز آمار ايران در سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۷۹ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله ازدواج كرده‌اند. اين آمار در قياس با آمار سال ۹۸ بيانگر رشد ۱۰.۵ درصدي ازدواج دختران در اين رده سني بوده و البته تنها معطوف به ازدواج‌هاي ثبت شده در سازمان ثبت احوال كشور است.

اين در حاليست كه معصومه ابتكار بارها با اشاره به تلاش ها و حتي مخالفت برخي مراجع با ازدواج زير ۱۳ سال، نسبت به اين موضوع هشدار داده است.

وي هفته گذشته مجددا با اشاره به لايحه ممنوعيت كودك همسري و سند پشتيباني كه  مفصل بر روي آن كار شده، گفت: اميدواريم در دولت بعد اين مهم بتواند به نتيجه برسد و با جو سازي هاي كه ما با آن روبرو شديم، مواجه نشود.

مقالات بيشتر:محضر ازدواج شيك تهران

وي افزود: البته كودك همسري هم به مشكلات فرهنگي مربوط مي شود و هم قانوني. بعضي‌ معتقدند ولو اينكه اين لايحه تصويب مي‌شد، باز هم تخلفات قانوني بسيار زياد بود چرا كه مشكلات فرهنگي مانع از اين مي‌شد كه لايحه مذكور عملاً اجرا شود.

ابتكار تاكيد كرد كه با اين حال كودك همسري آسيب هاي فراواني به همراه خواهد داشت كه به خانواده ك جامعه لطمه مي زند و بايد اصلاحات قانوني لازم صورت گيرد.

مقالات ديگر:وكيل در اروميه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۴:۰۵ توسط:mehrmandegar موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :