mehrmandegar mehrmandegar .

mehrmandegar

پرداخت بيش از 8300فقره تسهيلات ازدواج توسط بانك تجارت

بانك تجارت اعلام كرده كه شعب اين بانك در سراسر كشور در مهرماه امسال به 8391 نفر از زوج هاي جوان تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت كرده اند.

به گزارش پايگاه خبري بانكداري الكترونيك، به نقل از روابط عمومي بانك تجارت، اين بانك در تداوم رويكرد خود براي ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي و تسهيل شرايط ازدواج جوانان، اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج را در اولويت قرار داده و بر اين اساس در مهرماه امسال نيز به 8391 نفر از متقاضيان ثبت نام كننده تسهيلات قرض الحسنه ازدواج داده است. در اين ماه 5805 نفر از متقاضيان نيز با تشكيل پرونده در نوبت دريافت اين تسهيلات قرار دارند كه پس از تكميل مدارك و معرفي ضامنين تسهيلات فوق را دريافت خواهند كرد.

مقالات ديگر:محضر ازدواج با قيمت مناسب

از ابتداي امسال تا پايان شهريور ماه 50 هزار و 536 زوج جوان از تسهيلات قرض الحسنه بانك تجارت بهره مند شده اند كه اين تسهيلات رقمي بيش از 41 هزار و پانصد ميليارد ريال بوده است. بانك تجارت در سال 99 نيز به 89 هزار و 860 زوج جوان بالغ بر 47 هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت كرده بود.

مقالات ديگر:تشريفات مجالس شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۵۱ توسط:mehrmandegar موضوع:

بيشترين آمار ازدواج و كمترين آمار طلاق در سيستان و بلوچستان

نرخ ازدواج در سيستان و بلوچستان بر اساس آمارا ارائه شده از اداراه كل ثبت احوال كشور نسبت به ساير استان‌ها در رتبه بالايي قرار دارد.

آمار ازدواج و طلاق در سيستان و بلوچستانبه گزارش ايكنا از سيستان و بلوچستان، رضا راحت دهمرده، مديركل ثبت احوال سيستان و بلوچستان اظهار كرد: كاهش درآمد و نداشتن شغل از مهم‌ترين عوامل كاهش نرخ ازدواج در كشور است، اين در حالي است كه سيستان و بلوچستان نسبت به ديگر استان‌هاي كشور از قطار توسعه عقب مانده است، به همين دليل و طبق الگوهاي موجود قاعدتاً بايد شاهد كاهش نرخ ازدواج در استان مي‌بوديم كه داده‌ها خلاف اين تصور را ثابت كرده‌اند، زيرا امر ازدواج در اين استان بسيار چشمگير است.

دهمرده با بيان اينكه موضوع افزايش نرخ ازدواج در استان از چند منظر قابل بررسي است بيان كرد: مهم‌ترين دلايل اين نرخ رشد، عوامل فرهنگي و عقيدتي‌ است. اغلب مردم استان مقيد به دين اسلام و اهل تشيع و تسنن و بسيار پايبند به شعاير اسلامي و سنت پيامبر(ص) هستند. به همين دليل وقتي افراد به سن ازدواج مي‌رسند مانند ديگر فرايض ديني به سنت‌هاي اسلامي نيز عمل مي‌كنند.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج تهران

مديركل ثبت احوال سيستان ‌و بلوچستان اعلام كرد: در مجموع ميانگين سن ازدواج در استان براي مردان ۲۵ و براي زنان ۲۱ سال بوده كه اين ميزان در كشور براي مردان ۲۸ و براي زنان ۲۳.۴ سال است و از اين‌رو اين منطقه رتبه نخست پايين بودن سن ازدواج در كشور را دارد.

وي ادامه داد: كم‌توقعي نيز كه برآمده از فرهنگ مردم منطقه است باعث شده تا جوانان براي تشكيل خانواده با مشكلات و هزينه‌هاي سنگين روبه‌رو نباشند. نه اينكه برخي خانواده‌ها دنبال تجمل‌گرايي در امر ازدواج نباشند، اما تجمل‌گرايي در جمعيت كلان استان براي امر ازدواج جايگاهي ندارد.

دهمرده افزود: ۵۱ درصد جمعيت استان را جوامع روستايي تشكيل مي‌دهند كه اغلب آنها به كمترين‌ها قناعت مي‌كنند و همين مسئله طبق گفته‌هاي پيشين باعث برداشته شدن سد راه جوانان براي ازدواج مي‌شود. چند همسري و انجام ازدواج‌هاي شرعي نيز يكي از عوامل افزايش نرخ ازدواج در استان است. در كنار اين مساله قوم‌گرايي و پايبندي به اصول و روابط خانوادگي نيز از مشوق‌هاي ازدواج در استان است.

وي درباره شيوه‌هاي ثبت ازدواج در استان بيان كرد: همه دفاتر عقد و ازدواج استان در مناطق شهري مستقر هستند و افراد براي ثبت ازدواج روستايي هم به شهرها مراجعه مي‌كنند كه همين مسئله باعث شده ثبت ازدواج در برخي شهرها بسيار بيشتر و فراتر از نرخ جمعيتي آن شهرها شود.

دهمده همچنين بيان كرد: در استان با موضوعي به نام بي‌شناسنامه‌ها مواجه هستيم. از آنجا كه اين افراد داراي مدارك هويت رسمي نيستند، آمار ازدواج آنها جاي به‌خصوصي ثبت نمي‌شود و آنها براي شروع زندگي مشترك همه كارهاي شرعي را انجام مي‌دهند و  موضوع ازدواج آنها به جاي عقدنامه در نكاح‌نامه‌ها ثبت مي‌شود. اگر بخواهيم تعداد ازدواج بي‌شناسنامه‌ها را نيز در نظر بگيريم بي‌شك نرخ ازدواج در استان بيشتر از آمار خواهد بود كه تا كنون ارائه‌شده است.

 مديركل ثبت احوال سيستان ‌و بلوچستان اعلام كرد: مسئله ديگري كه حائز اهميت محسوب مي‌شود، پايين بودن آمار طلاق در استان است كه در اين رابطه رتبه يك كشوري را داريم. در اين رابطه كم‌توقعي و پايبندي به اصول فرهنگي و مذهبي نقش مهمي دارند.

منبع:‌همشهري آنلاين

مقالات ديگر:فيزيوتراپي ريه در منزل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۵۸ توسط:mehrmandegar موضوع: